De kosten van een behandeling worden elk jaar vastgesteld door de NzA (Dan Nederlandse Zorgautoriteit). Voor elke klacht of stoornis en elke duur van de behandeling apart. Wij kunnen de kosten daarom pas berekenen na afloop. Dan pas krijgt u ook de eindnota (100% van het NzA tarief). Per zitting krijgt u van ons wel een voorschot nota. De voorschot bedragen verrekenen we achteraf met het totaalbedrag. De voorschotnota moet u binnen twee weken voldoen. Een telefonisch- of een e-mail consult telt als een kwart zitting.
De verzekeraars hebben sommige soorten problematiek, bijvoorbeeld relatieproblematiek benoemd als niet verzekerde zorg. Echter wanneer een huisarts in de verwijzing spreekt over relatieproblematiek, hoeft dat niet direct onverzekerde zorg te zijn. Vaak spelen er naast de relatieproblemen ook andere zaken die wél vergoed worden zoals bijvoorbeeld een stemmingsstoornis, een persoonlijkheidsstoornis of een ontwikkelingsstoornis. Als dat de hoofddiagnose wordt, is het alsnog verzekerde zorg.
Afzeggen van een afspraak geldt als een zitting wanneer u dat minder dan 24 uur tevoren doet. De rekening voor te laat afzeggen dient u rechtstreeks aan ons te betalen.
(Wanneer het om niet verzekerde zorg gaat rekenen we 100% van het NzA tarief zowel in de basis GGZ als in de specialistische GGZ.
(Dit zijn de tarieven voor de gb-ggz en de tarieven voor de g-ggz in 2017).
Uitgebreide informatie over polissen vind u hier: